Ducem o viață agitată și suprasolicităm în mod permanent creierul nostru cu informații. Și de cele mai multe ori suntem înconjurați de oameni, ceea ce face imposibil ca noi să ne așezăm și să rostim mantre.

Există modalități de a integra meditația în programul nostru ocupat astfel încât să putem să ne valorificăm gândurile și să găsim acele momente fericite de liniște. Meditația Heartfulness este o formă simplă de meditație pe care o putem practica chiar și în timp ce călătorim la sau de la locul de muncă. „În această meditație, facem sugestia că există lumină în inima noastră. Acest lucru funcționează ca un proces de transmisie, în care energia divină de la sursă este transmisă în inima aspirantului,” spune Dr. Haresh Mehta, un cardiolog aflat în vizită la secția de chirurgie a spitalului Lilavati, din Mumbai, India.

„Trebuie să ținem ochii închiși în timp ce facem această meditație. Oamenii spun că imediat ce închid ochii, mintea lor este inundată de gânduri”, spune Mehta. „Noi îi învățăm cum să gestioneze această situație. Le spunem să nu se lupte cu gândurile. Când călătorim cu trenul, peisajul vine și pleacă. În mod similar, ar trebui să permitem gândurilor să dispară. Să nu încercăm să le urmărim”, spune el.

Veronique Nicolai

„Un element important al acestei meditații este tehnica de curățire”, spune Dr. Veronique Nicolai, un medic pediatru francez stabilit in Chennai, care și-a dedicat viața predării tehnicilor de meditație Heartfulness. „Ca medic practicant, mă confruntam cu zile foarte dificile. Tehnica de curățire mă ajută să îmi liniștesc mintea mea într-un mod foarte eficient. Curățirea ajută la eliminarea tuturor experiențelor neplăcute sau deranjante din timpul zilei și ne permite să revenim la activitățile noastre cu o minte proaspătă”, spune Nicolai, care o recomandă cu căldură studenților.

O oră de meditație Heartfulness pe zi poate face minuni pentru corp și minte. „Este posibil ca un începător să o facă timp de doar cinci sau zece minute. Este suficient pentru început. Puteți să creșteți încet perioada”, spune Mehta care practică această meditație din anul 2007.

Meditația Heartfulness are numeroase beneficii pentru sănătate. Un studiu despre efectele meditației asupra creierului, realizat de un grup de cercetători de la Universitatea Harvard, a constatat că, chiar în prima sesiune de meditație Heartfulness, se poate intra într-o stare profundă de relaxare, asemănătoare somnului, stare pe care oamenii în mod normal nu o ating nici după trei sau patru ore de somn.

Dr. Balabhai Nanavati derulează în prezent la spitalul din Mumbai, un studiu bazat pe analiza EKG-ului persoanelor care meditează versus cea a celor care nu meditează. „Mai multe studii indică faptul că cei care meditează au pulsul și tensiunea arterială mult mai stabile decât cei care nu meditează. Aceste persoane contribuie la reducerea cazurilor de spitalizare și au nevoie de mai puține medicamente”, spune Mehta.

Meditația Heartfulness nu este afiliată nici unei religii. Cu toate acestea, ea câștigă popularitate în întreaga lume. Peste 1 milion de oameni din peste 100 de țări practică această meditație. Seminarii de meditație Heartfulness se desfășoară în prezent în mai multe locuri din India și din întreaga lume. Puteți învăța această meditație chiar și bucurându-vă de confortul de acasă.

Referințe:

MINI P THOMAS (The Week, 28 noiembrie 2016). Să ne găsim pacea cu meditația Heartfulness. Fragment preluat de aici.

Despre Mini P Thomas

Mini și-a început cariera ca reporter de televiziune și consultant media. Ea a câștigat mai multe premii, inclusiv prestigioasele premii PII-CICR și PII-SCARF. O împătimită a ciocolatei, ii place să conducă prin ploaie și visează să își cumpere o motocicletă Harley Davidson.

Pin It on Pinterest

Share This